Contact
contact@anvelope-discount.ro
0743.148.576
Program
L-V: 09:00-17:00 S: 09:00-13:00    D: INCHIS            

Nivelul de zgomot este unul dintre factorii cheie care afectează confortul de conducere. Pe măsură ce popularitatea mașinilor electrice silențioase crește, tot mai mulți șoferi s-au interesat de zgomotul anvelopelor, de exemplu. Zgomotul de rulare extern și zgomotul interior sunt lucruri diferite, dar le puteți reduce atât menținând mașina, cât și anvelopele în stare bună. Nokian Tyres ia în considerare cu atenție aspectul zgomotului în cercetare și dezvoltare și testare.

Pe măsură ce consumatorii cumpără anvelope noi, este foarte dificil să știe care dintre opțiunile disponibile ar fi cea mai silentioasă pe vehiculul lor. Zgomotul anvelopelor este afectat de mai mulți factori, cum ar fi modelul și tipul vehiculului, jantele, compusul de cauciuc, drumul, viteza de conducere și chiar vremea. Există chiar diferențe între mașini similare, făcând comparații exacte posibile doar în situațiile în care aceeași mașină este folosită în condiții identice.

Cu toate acestea, pot fi făcute câteva ipoteze generale: cu cât compusul benzii de rulare a anvelopei este mai moale, cu atât este mai probabil să reducă zgomotul. Anvelopele cu profil înalt sunt, de asemenea, în general mai confortabile și mai silențioase la condus decât alternativele cu profil redus.

Anvelopele de vară și de iarnă au eticheta UE pentru anvelope care indică nivelul de zgomot. Cu toate acestea, această etichetă acoperă doar zgomotul extern de rulare. Zgomotul de rulare extern și zgomotul interior pot fi chiar opuși, iar reducerea unuia îl poate crește pe celălalt.

„Ceea ce auzi în interiorul vehiculului este o combinație de multe lucruri. Zgomotul anvelopei provine din contactul anvelopei cu drumul: rugozitatea face ca corpul anvelopei să vibreze atunci când anvelopa se rostogolește peste el. De acolo, vibrația se deplasează pe o distanță lungă prin anvelopă, jantă și alte structuri ale vehiculului în habitaclu, unde o parte din ele se transformă în sunet audibil”, spune inginerul senior de dezvoltare Hannu Onnela de la Nokian Tyres.

Testele necesită instrumente și urechi umane

Până acum, Nokian Tires a efectuat teste de zgomot pe pista sa situată în Nokia. Noul centru de testare finalizat în Santa Cruz de la Zarza, Spania, are o pistă „drum confort” de 1,9 kilometri, care oferă oportunități de testare și mai bune decât înainte. Facilitățile din Spania permit testarea anvelopelor pe diferite tipuri de asfalt și drumuri accidentate, precum și traversarea străzilor pietruite.

„Gamenele nu ne spun tot ce trebuie să știm, așa că efectuăm și multe teste subiective bazate pe evaluarea umană. Este important să aflăm dacă un zgomot deranjează, chiar dacă un indicator nu îl poate detecta”, explică Hannu Onnela.

Designul anvelopelor înseamnă întotdeauna găsirea celui mai bun compromis posibil. Schimbarea unei caracteristici le va modifica și pe celelalte într-un fel. Siguranța este prioritatea numărul unu, dar dezvoltatorii încearcă, de asemenea, să ajusteze celelalte caracteristici pentru cel mai bun rezultat posibil.

„Produsele pentru piețe diferite subliniază caracteristici diferite. Anvelopele de iarnă CE sunt mai silențioase decât cele de vară. Deși anvelopele de iarnă nordice tind să fie cele mai silențioase din cauza benzii de rulare și mai groase și a compusului benzii de rulare mai moale decât anvelopele de iarnă CE. Caracteristicile de zgomot interior ale anvelopei sunt accentuate atunci când mașina este utilizată în mod obișnuit la viteze de 50–100 km/h”, spune șeful departamentului de cercetare și dezvoltare, Olli Seppälä.

Uzura uniformă reduce zgomotul anvelopei

Deoarece sezonul de schimbare a anvelopelor este înaintea noastră, șoferii ar trebui să rețină că schimbarea anvelopelor ne face sensibili la zgomot. Anvelopele vechi au, de asemenea, adâncime mică a benzii de rulare, ceea ce creează un peisaj sonor diferit față de anvelopele noi, cu modelele lor puternice.

Șoferii pot afecta zgomotul anvelopelor într-o oarecare măsură. În primul rând, ar trebui să vă asigurați că mașina și anvelopele sunt bune. De exemplu, dacă geometria suspensiei dvs. nu se încadrează în specificațiile producătorului, ceea ce duce la unghiuri de virare incorecte, anvelopele se vor uza neuniform și vor genera zgomot suplimentar. Chiar dacă roțile tale sunt aliniate corect, ar trebui să rotiți anvelopele pentru ca acestea să se uzeze cât mai uniform posibil.

Reglarea presiunii de umflare poate afecta, de asemenea, zgomotul anvelopei. Puteți experimenta cu modificarea nivelului de presiune. Hannu Onnela are și un sfat pentru drum: „Dacă vezi două rute pe drum, încearcă să conduci în paralel cu ele pentru o experiență de sunet mai confortabilă”.

 

Plăți online securizate

Dispunem de o platformă cu un grad ridicat de securitate

Suport clienți dedicat

Echipa de suport și consiliere este mereu alături de tine

Livrare rapidă

Comanda ta este prelucrată mereu, în cel mai scurt timp

Garanția calității

Pentru noi, calitatea anvelopelor, dar și a serviciilor este mereu pe primul loc!

Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara DEBICA online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale
Cumpara  online - reduceri, promotii, oferte speciale